Mini-chat
200

Scoala Postliceala Sanitara

Principală » 2012 » Februarie » 2 » Cojile unor fructe si legume te protejeaza de boli
9:14 PM
Cojile unor fructe si legume te protejeaza de boli

Numeroase fructe si legume au in componenta cojilor o serie de vitamine si nutrienti importanti, unii chiar anticancerigeni, care nu se gasesc si in interiorul acestora, sustine un specialist citat de Daily Mail, dr. Marilyn Glenville, din cadrul Royal Society of Medicine. Printre acestea se numara kiwi, bananele, usturoiul, citricele, dovleacul si nu in ultimul rand cartofii. Iata cateva proprietati terapeutice ale cojilor de fructe si legume:

1. Coaja de kiwi
In cazul fructului kiwi, coaja, chiar daca pare necomestibila, este bogata in antioxidanti si se crede ca are proprietati anticancerigene, antiinflamatoare si antialergice. Specialistii au ajuns la concluzia ca ajuta inclusiv in lupta cu stafilocii si E-coli.

2. Coaja de banana
Si cojile de banane, spun cercetatorii din Taiwan, au efecte miraculoase. Ei au descoperit ca extractul din coaja fructului poate ameliora depresia, fiind bogat in serotonina.

3. Coaja de usturoi
In ceea ce priveste usturoiul, coaja acestuia contine nu mai putin de sase compusi antioxidanti, potrivit cercetatorilor niponi. Cojind usturoiul nu facem decat sa ne lipsim de niste antioxidanti ce lupta cu procesul de imbatranire si protejeaza inima. Poti turna ulei de masline peste o capatana de usturoi si asez-o pe gratar, alaturi de legume, sau poti pune capatana intreaga cand gatesti in aburi legumele.

4. Coaja citricelor
Coaja portocalelor si a mandarinelor, in special, este foarte bogata in flavonoide capabile sa reduca nivelul colesterolului rau, fara a cobori nivelul celui bun. Antioxidantii din coaja sunt de 20 de ori mai puternici decat cei din suc, a aratat un studiu recent realizat in SUA. Mai ales portiunea alba a cojii este bogata in pectina.

5. Coaja de dovleac
Coaja dovleacului este bogata in zinc, util pielii si unghiilor, si in beta caroten, care protejeaza inima si de boli si intregul organism de cancer, in vreme ce coaja unui singur cartof de marime medie ofera jumatate din portia zilnica recomandata de fibre solubile, potasiu, fier, fosfor, zinc si vitamina C.
Vizualizări: 346 | Adăugat de: annuka
Total comentarii : 0
avatar